امیرعباسامیرعباس، تا این لحظه: 16 سال و 6 ماه و 5 روز سن داره
محمد صدرامحمد صدرا، تا این لحظه: 12 سال و 7 ماه و 4 روز سن داره

گلهای من، نذر گل پسر فاطمه(سلام ا...علیهما)

لغت نامه محمد صدرا 2

1392/12/24 8:12
نویسنده : سمیه سادات
1,309 بازدید
اشتراک گذاری

گوشه ای از شیرین زبانیهای محمد صدرای دو سال و پنج ماهه ما ؛

امی یَباس؛ امیر عباس

خالت خوبه؛ حالت خوبه

مَحَمَ صَدا؛ محمد صدرا

هَسایه؛ همسایه

تیمیزون؛ تلویزیون

کامیو مت؛ کامپیوتر

گذا؛ غذا

ایبان؛لیوان

دفبَل؛ دفتر

مَماس؛ نماز

بَمامه کودک؛ برنامه کودک

زولاب؛ جوراب

گیشی، قیچی

ببینیس؛ بنویس

داسُک؛ قاشق

سنگال؛ چنگال

گنجه اَرَنگی؛ گوجه فرنگی

کشف؛ کفش

دوشَگه؛ دوچرخه

سادُر؛ چادر

مُلب؛ مبل

دَسَنگ؛ قشنگ

شیل؛ شیر

دالو؛ دارو

سطگل آشگال؛ سطل آشغال

کُنبُلُل؛ کنترل

علوسک؛ عروسک

دَثیف؛ کثیف

اوشگل؛ خوشگل

مسباک؛ مسواک

گولبابه؛ قورباغه

توشولو؛ کوچولو

مبال؛ موبایل

کاشمَن؛ کاپشن

شال گَگَن؛ شال گردن

کامیمت؛ کابینت

و...

..........................................................................

گاهی وقتها که محمد صدرا علیرغم تمام تلاشی که میکند موفق به انجام کاری که میخواهد نمیشود(مثلا دستش به چیزی که میخواهد بردارد نمیرسد ،یا نمیتواند وسیله سنگینی را بلند کند، یا نمیتواند قطعات اسباب بازیهایش را از هم جدا کند و...) با نا امیدی و حالت اسمتداد میگوید: نیمیتونم آخه من سنگینم...

.............

اگر از محمد صدرا بخواهیم برایمان چیزی بیاورد یا کاری بکند و او اصلا حال و حوصله نداشته باشد،هر جاییکه باشد،همانجا روی زمین دراز میکشد و میگوید: من چسبیدم...

.............

چند روز پیش که دو برادر مشغول تفنگ بازی بودن،محمد صدرا به سرعت پشت مبل قایم شد تا کمین بگیرد اما بلافاصله سرش را بیرون آورد و به امیر عباس گفت: من گم شدم ، تو هم برو گم شو وگرنه بهت شلیک میکنم.(پسر کوچولومون منظورش از گم شدن همون قایم شدن بوده)

............

پسندها (3)

نظرات (19)

مامان محمدمهدی
24 اسفند 92 15:37
ای جان ای جان خانوم من هرکاری کردم این "سطل" آشغالشو نتونستم بخونم
سمیه سادات
پاسخ
لطفا "گ" سطگل رو با کسره بخونیدسطگل آشگال
سمیرا
24 اسفند 92 19:03
ماشاءالله شیرین زبونه چقدر به گوجه فرنگیش خندیدم خدا گل پسری هارو حفظ کنه التماس دعا خواهر جونی
سمیه سادات
پاسخ
آره گوجه فرنگیشو خیلی بامزه میگه ممنونم سمیرا جونم به یادت هستم،شمام برای ما دعا کن عزیزم
مامانی
24 اسفند 92 19:06
به به چه کلماتی
سمیه سادات
پاسخ
تازه این فقط یه گوشه ش بود خواهر جان
ننه علي
25 اسفند 92 20:13
لغت نامش مثل قند شيرينه....
سمیه سادات
پاسخ
ممنون عزیزم،خیلی شیرینه خییییییلی
طهورا -همنفس طلبه
26 اسفند 92 17:55
هو الکریم باسلام . ان شاالله به محض زدن اولین پست بعد تعطیلات رمز رو تقدیم می کنم
سمیه سادات
پاسخ
سلام عزیزم خیلی لطف میکنید،ممنون
خاله سمانه
27 اسفند 92 0:39
ووي قربونش بشم من با اين زبونش خاله جون از طرف من يه بوس گنده بگير از اون لپش... ملب و من چسبيدمش خيلي باحاله... جيگر خاله راستي جاي منم تولد مجمد صالح گلم خالي كردين؟ چقد دوس دارم زودتر ببينمتون... زهر اجان يه عكس از چهارتايي شون واسم ميل كرده// خيلي دوسشون دارم... جاي سهاي منم پيش دختر خاله و پسر خاله هاش خالي كنيد بوس واسه همه تون
سمیه سادات
پاسخ
خدا نکنه خواهر جون چشم حتما. اتفاقا جات خیلی خیلی خیلی خالی بود،خیلی جاها به یادتون هستیم و جاتونو خالی میکنیم ما هم بی اندازه دلمون تنگ شده،ان شاءالله زودتر ببینیمتون ...
عمه
28 اسفند 92 11:22
سلام.خدابرات حفظش کنه...صداشو ضبط کن.سالی بابرکت وخیرونیکبختی برایت آرزومندم
سمیه سادات
پاسخ
سلام عمه جون مهربونم ممنونم،چشم. همچنین برای شما ان شاءالله. برامون دعا کنید عمه جون
مامان آریا
28 اسفند 92 13:28
خواهرم از صمیم قلب سال پیش رو ، رو براتون پر از سلامتی و تندرستی و شادی در زیر سایه لطف خداوند آرزو می کنم پیشاپیش سال نو بر شما و خانواده محترم مبارک
سمیه سادات
پاسخ
ممنونم عزیز دلم،من هم برای شما سالی پر خیر و برکت همراه با سلامتی آرزو میکنم. ایامتون فاطمی.
زری مامان مهدیار و صدرا
29 اسفند 92 0:04
عزیزممممممممممممم خدا الهی برات حفظشون کنه مامانی
سمیه سادات
پاسخ
ممنونم عزیزم،خدا گلهای ناز شما رو هم برات حفظ کنه
ستارگان آسمان من
29 اسفند 92 2:23
سلام دوست گلم .... سال بسیاااار خوبی رو براتون آرزو میکنم....عیدتون مبارک
سمیه سادات
پاسخ
سلام دوست مهربونم متشکرم،همچنین برای شما
مامان محمدمهدی
5 فروردین 93 10:16
سلام ام البنین عزیز سال نوتون مبارک خانوم
سمیه سادات
پاسخ
سلام عزیز دلم سال نوی شما هم مبارک عزیزم
مامانی
6 فروردین 93 11:27
بانو کم پیدایید؟؟؟
سمیه سادات
پاسخ
شرمنده ام عزیزممیرسم خدمتت ان شاءالله
خادمه ی حرم شاه عبدالعظیم ع _ فاطمه
14 فروردین 93 3:23
بسم الله الرحمن الرحیم از فاطمه(س)گفتن که وضو می خواهد وارستگی و بغض گلو می خواهد بانو به خدا شرم از روی شماست چون فاطمه گفتن آبرو می خواهد سلام سادات عزیزم. شهادت بانوی دو عالم رو خدمت حضرت مهدی عج و شما که از سلاله ی پاک این خاندان طیبه ای و همه شیعیان عاشق تسلیت عرض میکنم. ماشاالله به گل های زندگیت. غش کردم وقتی میخوندم برای گل پسرت. ماشاالله عذر تقصیر میخوام از غیبت طولانیم تمنای دعای فرج دارم و یا علی
سمیه سادات
پاسخ
سلام فاطمه عزیز عزیز عزیزم ممنونم از این همه لطفت. برام دعا کن.
عمه
17 فروردین 93 8:06
سلام.باآرزوی سالی خوش انشالله پسراتودامادشون کنی
سمیه سادات
پاسخ
سلام عمه نازنینم ان شاءالله که سال خیلی خوبی برای شما هم باش.
امیر مهدی و عمی
18 فروردین 93 13:47
سلام مهربون دوست سال جدید و خدمت شما و خانواده محترمتون تبریک میگم انشاله سالی سرشار از موفقیت شروع کرده باشید و از این به بعد هم لحظات زندگیتون قرن رحمت الهی باشه وای من به قربون این کوچول بشم واقعا لذت بردم از خوندن این پستتون خدای من گم شدن آخرش خیلی جالب بود امیر مهدی ما هم اولا به اشتباه کردن میگفت غلط کردن راستی قالبتون فوق العاده زیباست
سمیه سادات
پاسخ
سلام عزیزم من هم متقابلا تبریک میگم،ممنون از دعای خوب و قشنگت عزیزم خدا نکنه گلم ممنونم،پیشکش
مامان محمدصدرا
19 فروردین 93 17:22
بهترین هارو براتون آرزو میکنم در سال جدید.....
سمیه سادات
پاسخ
ممنونم عزیزم هم برای آرزوی قشنگت و هم برای اینکه بهمون سر زدی
خاله صدرا
2 اردیبهشت 93 16:26
به آدرس زیر برید واگه دوست داشتین به این هفت سین ها رای بدین، 115،106،95 http://www.iranvij.ir/7sin93.html
زندگی از آ...تا...ی
25 خرداد 93 18:12
قربون زبون شیرینش برم. بیا بغل خاله.
مامان خمبل و فنقول
28 خرداد 93 3:44
وووووی میشه لطف کنید از طرف ما گازش بگیرید؟ مخصوصا وقتی میگه مماس (نماز)
سمیه سادات
پاسخ
راستش سفارش گاز زیاد داره،ولی یه جا هم برای شما خالی میکنیم